Debiut nowej edycji limitowanej AYGO x-cite

Geneva Motor Show 2019

2019-02-11

W marcu podczas targów w Genewie zadebiutuje nowa edycja specjalna Toyoty AYGO x-cite. Podkreśli ona wyjątkowy, młodzieżowy design tego modelu.

Druga generacja Toyoty AYGO jest skierowana do kierowców, dla których design auta jest równie ważny co jego oszczędność czy praktyczność. Z myślą o nich stworzono unikalną stylistykę przodu auta. Jego najbardziej rozpoznawalnym elementem jest trójwymiarowy znak. Dodać do tego należy szeroki wybór elementów, które pozwalają na indywidualizację wyglądu nadwozia i wnętrza.

AYGO jest jednym z najpopularniejszych samochodów segmentu A w Europie. W 2018 roku sprzedano 91700 egz. tego modelu, co zapewniło mu udział w segmencie 7,4%. Również w Polsce AYGO jest najczęściej wybieranym modelem (z 26% udziałem w segmencie). W 2018 roku polscy nabywcy kupili 4362 egz. AYGO (o 32% więcej niż rok wcześniej).

W roku 2018 Toyota AYGO przeszła facelifting. Wzmocniono wyróżniający się, młodzieżowy wygląd auta. Udoskonalono silnik, zwiększając jego moc i wydajność. Poprawiono osiągi auta oraz pewność prowadzenia.

Stylistyka

Trójwymiarowy znak X widniejący na froncie AYGO nabrał bardziej wyrafinowanego wyglądu. Projekt przodu auta uzupełniają przednie reflektory ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej, dostępnymi w standardzie w każdej wersji wyposażenia. Dolna część znaku X obramowuje przedni grill.

Z kolei tył auta zdobią światła do jazdy dziennej w technologii LED. Zwarta kabina osadzoną nad szerokim zderzakiem sygnalizuje stabilność samochodu.

Kolorystyka wnętrza auta komponuje się z nowymi wzorami tapicerek oraz kolorowymi osłonami nawiewów powietrza.

Specjalna edycja AYGO x-cite

Nowa edycja limitowana x-cite wyróżnia się lakierem Pure Orange na karoserii oraz czarnym dachem. Ornament Pure Orange na przednim spojlerze oraz czarne obudowy bocznych lusterek dopełniają całości.

Wersję tę wyposażono również w światła przeciwmgielne, przyciemniane tylne szyby i lśniąco czarne oraz 15'' felgi aluminiowe o 10 ramionach.

Konsolę centralną i panel tablicy rozdzielczej zdobią lśniąco czarne wykończenia. Czarna jest także obudowa skrzyni biegów. Nawiewy mają wykończenia w kolorze Pure Orange. AYGO x-cite wyposażono w materiałową tapicerkę Manhattan i dywaniki podłogowe z pomarańczowym obszyciem.

Wersja x-cite zachwyca bogatym wyposażeniem, na które się składa m.in. klimatyzacja, wielofunkcyjna kierownica z przyciskami do kontroli systemu audio, fotel kierowcy z regulacją wysokości oraz ogranicznik prędkości (dla wersji z manualną skrzynią biegów).

System multimedialny z kolorowym ekranem dotykowym (7'') i kamerą cofania współpracuje ze smartfonami poprzez Apple CarPlay i Android Auto. Opcjonalnie dostępne są w obsługę stacji radiowych w technologii cyfrowej (DAB), system bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk) i uruchamianie silnika przyciskiem oraz pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense.

AYGO x-cite
Toyota Safety Sense

Toyota AYGO w wersji x-cite jest wyposażona w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense. Zapobiega on kolizjom lub ogranicza ich skutki w wielu sytuacjach na drodze.

Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) wykrywa inne pojazdy przed samochodem i w przypadku niebezpieczeństwa kolizji ostrzega kierowcę. W razie konieczności zwiększa siłę hamowania, a jeśli kierowca nie zareaguje – uruchamia automatyczne hamowanie awaryjne. System działa w zakresie prędkości 10-80 km/h.

Układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) pomaga zapobiec zderzeniom czołowym lub zajechaniu drogi pojazdowi na sąsiednim pasie. System wykrywa białe i żółte oznakowania poziome na drodze. Kiedy samochód zaczyna opuszczać swój pas ruchu bez włączonego kierunkowskazu, ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i świetlnym.

Silnik 1.0

Wielokrotnie nagradzany 1-litrowy silnik DOHC VVT-i jest zgodny z najnowszą normą emisji spalin Euro 6.2. W ramach ubiegłorocznego faceliftingu silnik został udoskonalony pod względem mocy i zużycia paliwa.

Moc silnika zwiększono do 72 KM (53 kW) przy 6000 obr./min. Jego moment obrotowy wynosi 93 Nm przy 4400 obr./min. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 13,8 s i rozpędza się do 160 km/h.

Średnie zużycie paliwa wynosi 4,1 l/100 km, a emisja CO2 93 g/km (WLTP: 112 g/km). Wersja Eco przynosi dodatkowe oszczędności – zużywa tylko 3,8 l/100 km (NEDC) i emituje 86 g/km CO2 (WLTP: 110 g/km).

Z przekładnią półautomatyczną x-shift zużycie paliwa AYGO wynosi 4,2 l/100 km, a emisja CO2 95 g/km (WLTP: 117 g/km).

Dowiedz się więcej

Twoje ustawienia plików cookies

Na stronie Toyota Polska używamy technologii cookies w celach dostosowania naszych usług i oferty do Twoich potrzeb, w celu reklamy, analizy i statystyki. Informacje zapisane w cookies mogą zawierać dane osobowe. Jeśli wyrażasz na to zgodę, przejdź do strony i korzystaj z niej normalnie lub dowiedz się, w jaki sposób możesz zmienić swoje ustawienia.

OK