Co chciałbyś wiedzieć?

Tu znajdziesz odpowiedzi
na najczęściej zadawane pytania

Ile trwa gwarancja na nowy samochód? Jak często należy wykonywać przeglądy serwisowe? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdą Państwo niżej.

SERWIS I GWARANCJA

1. Czy w obecnej sytuacji Autoryzowane Stacje Dilerskie (ASD) oferują usługi serwisowe?

Autoryzowani Dilerzy Toyoty pozostają do Państwa dyspozycji, wykonując przeglądy okresowe i naprawy. Uprzejmie prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy z wybranym Autoryzowanym Dilerem w celu umówienia terminu Państwa wizyty. Dane kontaktowe do wybranego Dilera są dostępne tutaj.

Umówienie terminu wizyty w Autoryzowanym Serwisie jest możliwe również przez wypełnienie formularza kontaktowego dostępnego tutaj.
Wypełnienie formularza spowoduje, że to Diler skontaktuje się z Państwem, potwierdzi zgłoszenie chęci wykonania przeglądu lub naprawy i zaproponuje pierwszy możliwy termin.

2. Czy Autoryzowane Stacje Dilerskie Toyoty oferują usługę „door-to-door”?

Tak, Autoryzowani Dilerzy mogą oferować taką usługę. Prosimy o bezpośredni telefoniczny lub mailowy kontakt z wybranym Autoryzowanym Dilerem i sprawdzenie, czy taka usługa jest u niego dostępna i ile kosztuje.

3. Zbliża się termin przeglądu mojego auta wraz z wymianą oleju i opon na letnie/zimowe. W jaki sposób mogę umówić termin wizyty w Autoryzowanym Serwisie Toyoty?

Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom, proponujemy następujące formy kontaktu z Autoryzowanymi Stacjami Dilerskimi:

  • telefonicznie lub mailowo – dane kontaktowe do wybranego Dilera są dostępne tutaj,
  • przez stronę internetową z wykorzystaniem formularza kontaktowego (dostępny tutaj) lub przez LiveChat,
  • umówienie terminu podczas osobistej wizyty w wybranej Autoryzowanej Stacji Dilerskiej.

4. Czy możliwe jest zakupienie części w Autoryzowanej Stacji Dilerskiej Toyoty?

Oczywiście, jest to możliwe. Prosimy o telefoniczny bądź mailowy kontakt z Autoryzowaną Stacją Dilerską w celu sprawdzenia dostępności interesujących Państwa części.

5. Czy po wykonaniu naprawy stacja powinna zdezynfekować moje auto?

Autoryzowani Dilerzy mogą oferować taką usługę. Uprzejmie prosimy o telefoniczne lub mailowe potwierdzenie dostępności usługi dezynfekcji i jej ceny bezpośrednio u Autoryzowanego Dilera.

6. Ile trwa gwarancja na nowy samochód zakupiony w sieci Autoryzowanych Stacji Dilerskich Toyoty w Polsce?

Czas trwania gwarancji Producenta to 3 lata lub 100 000 km, w zależności od tego, co pierwsze nastąpi. Gwarancja obejmuje każdą usterkę wynikającą z wadliwej produkcji lub montażu pojazdu pod warunkiem jego normalnej eksploatacji.

7. Czy samochód zakupiony na terenie Unii Europejskiej jest objęty gwarancją producenta w Polsce?

Tak, taki samochód jest objęty gwarancją, ale muszą być spełnione określone warunki:

  • samochód musi mieć potwierdzoną datę wydania w centralnym systemie gwarancyjnym Toyoty,
  • samochód musi posiadać oryginalną książkę serwisu i gwarancji z pieczątką Autoryzowanej Stacji Toyoty, która go sprzedawała, z wpisaną datą wydania oraz uzupełnionymi przeglądami serwisowymi w formie papierowej lub w postaci wydruku z systemu elektronicznego.

8. Czy samochód sprowadzony ze Stanów Zjednoczonych lub innego kontynentu niż Europa jest objęty gwarancją w Polsce?

Nie, samochody sprowadzane spoza Europy nie są objęte gwarancją w Polsce.

9. Czy niewykonanie przeglądu w terminie oznacza automatyczne utracenie gwarancji Producenta?

Jeśli zalecane przez Producenta okresy obsługi i wymiany materiałów eksploatacyjnych nie zostały zachowane, to każdy ewentualny przypadek usterki będzie wymagał dokładnej, indywidualnej weryfikacji przeprowadzonej przez Serwis Autoryzowanej Stacji Dilerskiej (ASD) Toyoty. Decyzja o zakwalifikowaniu naprawy jako wykonywanej w ramach gwarancji lub płatnej przez Klienta zostanie podjęta przez Serwis ASD po podjęciu odpowiednich czynności technicznych, których celem będzie potwierdzenie, czy zaistniałe opóźnienie miało wpływ na wystąpienie usterki.

10. Czy montaż akcesoriów nieautoryzowanych przez Gwaranta wiąże się z utraceniem gwaranacji Producenta?

Montaż dodatkowego wyposażenia, które nie zostało oficjalnie zatwierdzone przez Gwaranta, nie powoduje automatycznej utraty gwarancji Producenta. Gwarant ponosi jednak odpowiedzialność tylko za te problemy, które wynikają z doposażenia samochodu w akcesoria znajdujące się w jego ofercie. Możliwość zgłoszenia reklamacji gwarancyjnej istnieje więc tylko wtedy, gdy odpowiedzialność za powstały problem jednoznacznie leży po stronie Gwaranta. Nie jesteśmy w stanie przewidzieć, czy i jakie problemy mogą wystąpić na skutek montażu dodatkowych elementów, które nie zostały zatwierdzone przez Gwaranta, dlatego też w takiej sytuacji każda reklamacja jest rozpatrywana indywidualnie przez Autoryzowane Stacje Dilerskie (ASD). Zadaniem ASD jest potwierdzenie, czy zgłoszona przez Państwo usterka jest przypisana odpowiedzialności Gwaranta i tylko wówczas taka usterka może zostać usunięta na jego koszt.

11. Kiedy najpóźniej mogę wykonać zbliżający się przegląd?

Przegląd powinien być wykonany do wyznaczonego terminu (zgodnie z interwałami przeglądowymi pojazdu), ale może być wykonany dowolnie wcześniej. Termin następnego przeglądu liczony jest względem poprzedniego. Jeżeli bieżący przegląd został wykonany, na przykład przy przebiegu 14 600 km, to termin kolejnego wypada przy przebiegu 29 600 km lub dowolnie wcześniej. W przypadku wykonania przeglądu po terminie Autoryzowana Stacja Dilerska może mieć wątpliwości co do zasadności wykonania danej naprawy w ramach gwarancji i każdy taki przypadek rozpatruje indywidualnie.

12. Czy można przedłużyć gwarancję Toyoty?

Tak. Toyota proponuje swoim Klientom dwa rodzaje przedłużonej gwarancji (Ubezpieczenie od kosztów napraw po upływie Gwarancji Producenta). Pierwsza z nich to BIS Gwarancja Serwisowa. Programem BIS Gwarancja Serwisowa mogą być objęte samochody:

  1. marki Toyota,
  2. kupione u Dilera na terenie Polski,
  3. nie starsze niż 3 lata i o przebiegu poniżej 100 000 km (będące w okresie gwarancji producenta).

Program BIS Gwarancja Serwisowa oferuje możliwość przedłużenia gwarancji o rok lub dwa lata bez limitu przejechanych w tym czasie kilometrów. Druga to PLUS Gwarancja Serwisowa (Ubezpieczenie od kosztów napraw w okresie objętym ubezpieczeniem). Programem PLUS Gwarancja Serwisowa mogą być objęte samochody, które:

  1. zostały zakupione pierwotnie na terenie Unii Europejskiej,
  2. w momencie wejścia do programu nie ukończyły 10 lat od pierwszej rejestracji,
  3. mają przebieg nieprzekraczający 200 000 kilometrów,
  4. przeszły rozszerzony o dodatkowe czynności przegląd okresowy w Autoryzowanym Serwisie Toyoty, podczas którego wyeliminowano ewentualne usterki.

Ubezpieczenie PLUS Gwarancja Serwisowa daje samochodom ochronę na kolejne 12 miesięcy lub 20 000 kilometrów przebiegu, w zależności co upłynie pierwsze. Szczegóły obu programów Gwarancji Serwisowej dostępne są w Autoryzowanych Stacjach Obsługi Toyoty oraz na stronie https://www.toyotalodz.com.pl/service-and-accessories/gwarancja/.

13. Ile trwa gwarancja na układ hybrydowy?

Gwarancja na system hybrydowy obejmuje każdą usterkę wynikającą z wadliwej produkcji lub montażu pojazdu pod warunkiem jego normalnej eksploatacji, a ujawniona w ciągu 5 lat lub do osiągnięcia przebiegu 100 000 km (co pierwsze nastąpi) bez limitu przebiegu podczas pierwszego roku eksploatacji. Gwarancją objęte są następujące elementy:

  • akumulator systemu hybrydowego, 
  • komputer nadzorujący stan akumulatora systemu hybrydowego, 
  • główny komputer sterujący systemu hybrydowego, 
  • przetwornik i falownik systemu hybrydowego.

14. W jaki sposób mogę utrzymać 10-letnią gwarancję na układ hybrydowy?

Utrzymanie 10-letniej gwarancji na układ hybrydowy wymaga przeprowadzania testu akumulatora hybrydowego, który nie jest elementem podstawowego przeglądu. Taki test można wykonać oddzielnie. Po upływie 5 lat kolejne testy mogą być wykonywane opcjonalnie. Każdy test przedłuża kontrakt o kolejny rok lub 15 000 km, w zależności co pierwsze nastąpi. Aby zachować ciągłość kontraktów, kolejne testy muszą być wykonywane przed wygaśnięciem aktualnego kontraktu. Jeśli zawarty kontrakt wygaśnie, to następny test, który zaświadczy o sprawności akumulatora, spowoduje zawarcie nowego kontraktu. Szczegółowe informacje dotyczące warunków zachowania gwarancji na układ hybrydowy są dostępne w Serwisie każdej Autoryzowanej Stacji Dilerskiej.

15. Jak często należy wykonywać przeglądy serwisowe?

Zgodnie z warunkami gwaranacji przeglądy samochodów osobowych powinny być wykonywane co 15 000 km lub co 12 miesięcy, w zależności od tego, co pierwsze nastąpi. Przegląd powinien być wykonany do wyznaczonego terminu, ale może być wykonany dowolnie wcześniej. W przypadku wykonania przeglądu po terminie Autoryzowana Stacja Dilerska może mieć wątpliwości co do zasadności wykonania naprawy w ramach gwarancji i każdy taki przypadek rozpatruje indywidualnie.

16. Jak sprawdzić, czy mój samochód podlega kampanii serwisowej?

W przypadku ogłoszenia przez Producenta kampanii serwisowej właściciele pojazdów objętych daną kampanią zostają o tym fakcie pisemnie poinformowani przez firmę Toyota Motor Poland. Można również zgłosić się bezpośrednio do wybranej Autoryzowanej Stacji Dilerskiej, która na podstawie numeru nadwozia sprawdzi, czy dany pojazd jest objęty jakąkolwiek kampanią. Objęcie danego pojazdu kampanią serwisową można sprawdzić również samodzielnie za pośrednictwem wyszukiwarki na stronie: www.toyota.pl/kampanie-serwisowe.

17. Jak można sprawdzić historię serwisowania samochodu?

Historię serwisowania samochodu można uzyskać w Autoryzowanej Stacji Dilerskiej Toyoty pod warunkiem, że samochód został zakupiony i był serwisowany w sieci Autoryzowanych Stacji Toyoty w Polsce, po uprzednim okazaniu dowodu rejestracyjnego auta wraz z dokumentem potwierdzającym tożsamość właściciela.

18. Czy można zakupić oryginalne części Toyoty online?

Tak, zakupienie oryginalnych części Toyoty online jest możliwe. W tym celu zapraszamy na stronę: sklep.toyota.pl.

19. Gdzie można uzyskać harmonogram i zakres czynności przeglądowych?

Harmonogramy przeglądów są dostępne na stronie www.toyota-tech.eu w zakładce „Naprawa – Dostęp płatny – Harmonogramy przeglądów”.

20. Gdzie mogę znaleźć pełną instrukcję obsługi do swojego samochodu?

ZAKUP NOWEGO SAMOCHODU

1. W jaki sposób mogę znaleźć Autoryzowaną Stację Dilerską zlokalizowaną najbliżej mojego miejsca zamieszkania?

Najszybszym sposobem na znalezienie Autoryzowanej Stacji Dilerskiej zlokalizowanej najbliżej miejsca zamieszkania jest skorzystanie z wyszukiwarki „Znajdź Salon i Serwis Toyoty” dostępnej tutaj.

2. W jaki sposób mogę uzyskać informacje o gamie modeli Toyoty?

Pełna informacja o wszystkich modelach znajduje się na stronie www.toyota.pl w zakładce „Samochody”, gdzie możliwa jest również indywidualna konfiguracja wybranego przez Państwa samochodu. W przypadku zainteresowania danym modelem zachęcamy również do bezpośredniego kontaktu z wybraną Autoryzowaną Stacją Dilerską (ASD). Kontakt taki jest możliwy:

  • drogą telefoniczną lub mailową tutaj,
  • przez stronę internetową przy wykorzystaniu formularza kontaktowego tutaj lub przez LiveChat,
  • podczas osobistej wizyty w wybranej Autoryzowanej Stacji Dilerskiej.

3. W jaki sposób mogę odbyć jazdę testową wybranym modelem samochodu?

Na jazdę testową można umówić się na trzy sposoby: telefonicznie, przez internet albo osobiście w salonie.

Zdecydowanie najpopularniejszą formą rezerwacji jazdy testowej jest wypełnienie specjalnego formularza, który znajdą Państwo na stronie internetowej www.toyota.pl. tutaj

Prośbę o kontakt z Państwem w celu umówienia terminu jazdy testowej można nam również przekazać przy wykorzystaniu funkcji LiveChatu.

4. W jaki sposób mogę sprawdzić status złożonego przeze mnie zamówienia?

Najszybszym sposobem weryfikacji statusu złożonego przez Państwa zamówienia jest wykorzystanie funkcjonalności „śledzenia zamówienia” dostępnej na portalu „Moja Toyota” tutaj, a w przypadku urządzeń mobilnych w aplikacji MyT (w obu przypadkach konieczne jest utworzenie konta i zalogowanie).

Inną możliwością jest bezpośredni kontakt z Doradcą Handlowym Autoryzowanej Stacji Dilerskiej, w której zamówili Państwo swój samochód.

5. Jak długo trwa realizacja zamówienia od momentu jego złożenia do momentu dostawy samochodu do Autoryzowanej Stacji Dilerskiej?

Czas realizacji Państwa zamówienia jest uzależniony od wielu czynników, m.in. od dostępności danego modelu, wybranej wersji wyposażenia samochodu czy ewentualnego specjalistycznego wyposażenia dodatkowego zamówionego przez Klienta. W celu uzyskania dokładniejszych informacji prosimy o bezpośredni kontakt z Autoryzowaną Stacją Dilerską.

6. Czy mogę zarezerwować nowy samochód online?

Tak, istnieje możliwość zarezerwowania niektórych modeli (dotyczy zwłaszcza samochodów nowej generacji) za pośrednictwem formularza dostępnego na naszej stronie tutaj.

W przypadku niektórych modeli informacja o możliwości założenia rezerwacji online oraz odpowiedni formularz są dostępne również na stronie dedykowanej danemu modelowi, np. aktualnie jest to możliwe w przypadku modelu Yaris Cross.

INNE

1. Czy firma Toyota Motor Poland może wystawić duplikat karty pojazdu?

Zgodnie z obowiązującym prawem karta pojazdu jest dokumentem urzędowym wydawanym przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych SA i wszelkich formalności związanych z jej utratą, zgubieniem lub zniszczeniem należy dopełnić wyłącznie w Urzędzie Komunikacji. Urząd Komunikacji jest jedynym organem uprawnionym do wydania wtórnika karty pojazdu. Koszty wydania wtórnika karty pojazdu ponosi właściciel.

Urząd Komunikacji jest jedynym organem uprawnionym do wydania wtórnika karty pojazdu.

Koszty wydania wtórnika karty pojazdu ponosi właściciel.

2. Czy w firmie Toyota Motor Poland można uzyskać duplikat wyciągu ze świadectwa homologacji?

Informujemy, że istnieje możliwość uzyskania duplikatu wyciągu ze świadectwa homologacji w następujących sytuacjach: 

  1. samochody sprzedane przez sieć stacji dilerskich Toyota Motor Poland przed 01.05.2004 r. (przed przystąpieniem Polski do UE): duplikat wyciągu z polskiego świadectwa homologacji typu pojazdu (tylko w języku polskim), 
  2. samochody sprzedane przez sieć stacji dilerskich Toyota Motor Poland po 01.05.2004 r. (po przystąpieniu Polski do UE): duplikat świadectwa zgodności WE (wersja: w języku polskim lub w języku angielskim, np. w przypadku potrzeby przerejestrowania samochodu poza granicami Polski), 
  3. samochody indywidualnie sprowadzone z rynku unijnego przez osoby prywatne lub inne firmy zajmujące się handlem samochodami używanymi: duplikat świadectwa zgodności WE – dostępny jedynie w wersji językowej angielskiej (EC Certificate of Conformity – Duplicate).

UWAGA: Nie istnieje możliwość przygotowania wyciągu ze świadectwa homologacji dla samochodów, które uzyskały krajowe świadectwa homologacji typu pojazdu poza granicami Polski (np. Holandia, Dania, Niemcy, Francja itd.) uzyskane w tak zwanym drugim etapie homologacji, przy zmianie kategorii samochodu z kategorii M1-osobowy na kategorię N1-ciężarowy.

3. Na czym polega przewaga samochodów z napędem hybrydowym nad pojazdami z silnikami tradycyjnymi?

Podstawowe atuty hybrydy to:

  1. BEZAWARYJNOŚĆ – hybrydy Toyoty zajmują wiodące miejsca w rankingach zadowolenia klientów i bezawaryjności aut przeprowadzanych przez niezależne instytuty badawcze.
  2. NISKIE ZUŻYCIA PALIWA – napęd hybrydowy pozwala znacząco zminimalizować koszty paliwa.
  3. TANIA EKSPLOATACJA – brak standardowych części do wymiany, takich jak sprzęgło, alternator, rozrusznik, paski klinowe (oszczędność ok. 9 tys. zł na naprawach).
  4. DUŻA WARTOŚĆ REZYDUALNA – wartość rezydualna auta hybrydowego jest nawet do 6 tys. zł wyższa od wartości rezydualnej auta standardowego.
  5. KOMFORT – poruszanie się wyłącznie przy użyciu silnika elektrycznego pozwala na cichą jazdę pozbawioną emisji szkodliwych substancji. System jest bezpieczny, trwały i bezobsługowy. Nigdy nie pozwala na przeładowanie lub kompletne rozładowanie akumulatorów.
  6. SILNIK – układ hybrydowy to niewysilony, wolnossący, trwały i niezawodny silnik benzynowy oraz dołączony do niego silnik elektryczny. Łączna moc układu hybrydowego jest zależna od danego modelu Toyoty i wynosi od 116 KM dla Yarisa do 248 KM w przypadku Highlandera.
  7. BEZPŁATNE PARKOWANIE – darmowe parkowanie dla samochodów hybrydowych w takich miastach jak: Grudziądz, Toruń, Wałbrzych, Tychy, Katowice; zniżki na parkowanie w miastach: Tarnów, Wrocław, Zielona Góra, Szczecin.
Szczegółowe informacje na temat technologii hybrydowej są dostępne na następującej stronie internetowej: www.toyota.pl/hybrid-innovation/.

4. Jakie są zalety korzystania z wodoru?

Wodór może być produkowany bez pozostawiania śladu węglowego poprzez elektrolizę za pomocą odnawialnych źródeł energii (energia słoneczna, wiatrowa itp.). System ogniw paliwowych Toyoty ma wysoką wydajność energetyczną w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami spalinowymi, zapewniając jednocześnie całkowitą bezemisyjność dwutlenku węgla (CO2) oraz innych zanieczyszczeń podczas eksploatacji pojazdu. Dodatkowo wodór ma największą wartość energetyczną spośród wszystkich popularnych paliw. Ale wodór to nie tylko paliwo... pomyślmy o nim bardziej jako o czystym, bezpiecznym i wszechstronnym nośniku energii.
Więcej informacji dotyczących technologii wodorowej znajdą Państwo na stronie: www.toyota.pl/hydrogen/rewolucja.

5. Czy Toyota prowadzi sprzedaż samochodów używanych?

Tak. Istnieje program Pewne Auto, w ramach którego Autoryzowane Stacje Dilerskie Toyoty prowadzą sprzedaż samochodów używanych. Wyszukanie odpowiedniego modelu jest możliwe na stronie: www.toyotaplus.pl.

Dowiedz się więcej

Konkurs Toyota Startup Accelerator Konkurs Toyota Startup Accelerator Sprawdź warunki zgłoszeń Nowy oszczędny Yaris Cross Nowy oszczędny Yaris Cross Sprawdź jego osiągi Yaris kontra Yaris Yaris kontra Yaris Przygoński o kulisach testu Nowa flota Grupy Nowa flota Grupy LUX MED Sieć placówek ambulatoryjnych wybiera hybrydy Hilux Arctic Trucks Hilux Arctic Trucks Poznaj nową wersję niezawodnego pick-upa Program Toyota Pewne Auto Program Toyota Pewne Auto Samochody używane o znanej historii Wakacyjny Pakiet Korzyści w Toyocie Wakacyjny Pakiet Korzyści w Toyocie Sprawdź specjalne rabaty i wysokość rat Udział Toyoty w rynku wzrósł do 6,6% Udział Toyoty w rynku wzrósł do 6,6% Dane z I połowy 2021 roku Cyfrowe manekiny THUMS Cyfrowe manekiny THUMS Sprawdź, gdzie można pobrać oprogramowanie Toyota i CaetanoBus Toyota i CaetanoBus Cobrending wodorowych autobusów Jak otworzyć auto, gdy kluczyki znajdują się w środku? Jak otworzyć auto, gdy kluczyki znajdują się w środku? Podajemy kilka sprawdzonych sposobów Co jest powodem często parujących szyb w aucie Co jest powodem często parujących szyb w aucie Najczęstsze przyczyny oraz skuteczne sposoby na zaparowane szyb