Toyota RAV4 GR Sport - czy warto wybrać sportowe wyposażenie?
Toyota RAV4 Hybrid zdobyła serca kierowców na całym świecie, a od 2022 roku dostępna jest również w wersji GR Sport. Udoskonalone nadwozie, zmodyfikowane zawieszenie oraz doskonałe osiągi sprawiają, że jest to samochód, który spełnia oczekiwania najbardziej wymagających osób. Co warto o nim wiedzieć i czym wyróżnia RAV4 w nowej wersji GR Sport? Zapraszamy na krótką prezentację tego wyjątkowego auta!
Toyota RAV4 GR Sport - jeszcze bardziej spektakularny design i komfortowe wnętrze
RAV4 GR Sport to nowa wersja wyposażenia legendarnego już modelu, w której udoskonalonych zostało wiele elementów - na czele z cenionym przez kierowców i robiącym ogromne wrażenie nadwoziem. Mocny wygląd tego modelu został podkreślony zderzakami, nadkolami i progami w kolorze fortepianowej czerni, a ogromne wrażenie robi lakierowany przedni grill GR SPORT w kolorze grafitowym. Uzupełnieniem całości jest emblemat GR SPORT, który znalazł się na klapie bagażnika. Warte podkreślenia jest to, że nowa Toyota RAV4 GR Sport jest pierwszym modelem, w którym zastosowano felgi aluminiowe wykończone nową, ultraprecyzyjną techniką wycinania linii. 19-calowe felgi są zresztą wyjątkowym uzupełnieniem całości, ponieważ mają lśniące czarne wykończenie z drobnymi, jasnymi, prążkowanymi detalami.
A co z wnętrzem? Również ono zostało udoskonalone i zapewnia jeszcze większy komfort oraz robi duże wrażenie pod kątem jakości wykończenia. Uwagę zwracają tutaj zwłaszcza sportowe przednie fotele pokryte skórzaną tapicerką Black Alcantara (skóra naturalna i syntetyczna), a także wytłoczone loga GR, które znaleźć można na zagłówkach, a także dywanikach podłogowych i kierownicy. Najwyższy komfort oraz ergonomia - to synonimy Toyoty RAV4 w wersji GR Sport.
Nowoczesny napęd AWD-I oraz układy hybrydowe nowej generacji
Wygląd to nie wszystko, dlatego chcąc spełnić największe wymagania kierowców, inżynierowie Toyoty zadbali również o usprawnione właściwości jezdne. Wersja RAV4 GR Sport została wyposażona w napęd na cztery koła AWD-I, w którym tradycyjny układ hybrydowy został wzbogacony o dodatkowy silnik elektryczny napędzający tylną oś. Taka konstrukcja nie wymaga zastosowania wału napędowego czy skrzyni rozdzielczej, co pozwala zachować doskonałą ekonomię jazdy, porównywalną z samochodami z napędem na przód, przy zachowaniu identycznej ilości miejsca w kabinie i bagażniku. Napęd AWD-I obniża zużycie paliwa w mieście, ogranicza hałas przy dużych prędkościach i poprawia trakcję na śliskiej lub nierównej nawierzchni. Co więcej, sportowy SUV posiada teraz sztywniejsze sprężyny i amortyzatory, co sprawia, że prowadzi się go pewniej i stabilniej.
Sercem Toyoty RAV4 w wersji wyposażenia GR Sport jest oczywiście niezawodny i potężny napęd hybrydowy. Do dyspozycji kierowców są dwa warianty silnika:
- RAV4 Hybrid 2.5 AWD-i o mocy 222 KM, który rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,1 s.;
- RAV4 Plug-in Hybrid 2.5 AWD-i o mocy 306 KM, który rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,0 s.
Jeżeli dodamy do tego bardzo niskie spalanie paliwa (zwłaszcza w wariancie Plug-In), otrzymamy pojazd perfekcyjny pod każdym względem, który świetnie się prowadzi, pozwala na dynamiczną jazdę i zapewnia niskie koszty eksploatacyjne.
Nowoczesny system bezpieczeństwa Toyota T-Mate w standardzie!
Dla Toyoty ogromne znaczenie ma bezpieczeństwo, dlatego w modelu RAV4 GR Sport zastosowano niezawodny system bezpieczeństwa czynnego Toyota T-Mate z pakietem Toyota Safety Sense najnowszej generacji. Zawiera on m.in. nowy system wspomagania kierownicy w razie ryzyka zderzenia oraz udoskonalony układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS). Oczywiście w skład pakietu wchodzą również inne układy i systemy, które zwiększają bezpieczeństwo na drodze, pozwalają zyskać większą kontrolę nad tym, co dzieje się na drodze, a także zmniejszają ryzyko kolizji.
To jednak nie wszystko. Najwyższa wersja RAV4 została wyposażona również w inne nowoczesne rozwiązania, które wpływają na komfort jazd. Do tych najważniejszych zaliczamy:
- nowy system multimedialny Toyota Smart Connect® z kolorowym ekranem dotykowym (10,5" HD), który umożliwia łączność Android Auto oraz Apple CarPlay;
- Digital Cockpit – cyfrowy wyświetlacz na tablicy wskaźników (12,3");
- pamięć ustawień fotela kierowcy;
- monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (Panoramic View Monitor).
Każdy, kto jeździł Toyotą RAV4 GR Sport stwierdzi, że jest to idealny SUV, który doskonale radzi sobie zarówno w mieście, jak i na dłuższych trasach. Jeszcze większe bezpieczeństwo, udoskonalone multimedia, pewniejsze prowadzenie i spektakularny wygląd - wszystko to sprawia, że model ten polecany jest najbardziej wymagającym kierowcom.
Skorzystaj z doświadczenia zespołu Toyota Gazoo Racing i ciesz się dynamiczną jazdą w każdych warunkach!
Zespół Toyota Gazoo Racing niejednokrotnie udowodnił, że jego celem jest przekraczanie granic i nieustające dążenie do perfekcji. Swoje doświadczenie, wyniesione choćby z wielu zwycięskich wyścigów, wykorzystuje teraz do udoskonalania cenionych na całym świecie samochodów - wersja GR Sport dostępna jest teraz nie tylko w modelu RAV4, ale również Yaris, Yaris Cross, Corolla, Hilux i Toyota C-HR.
Chcesz cieszyć się dynamiczną, niczym nieograniczoną jazdą, która zapewni maksymalny komfort i bezpieczeństwo Tobie oraz Twoim bliskim? Zachęcamy do wizyty w naszym salonie samochodowym, w którym przetestujesz nową Toyotę RAV4 w wersji GR Sport. Dzięki jeździe próbnej przekonasz się, jak przyjemne jest podróżowanie tym modelem i jak ogromną satysfakcję daje jego prowadzenie. Oferujemy także inne najnowsze modele Toyoty z 2023 i 2024 roku - duży wybór sprawia, że z całą pewnością znajdziesz wśród nich coś idealnego dla siebie!
Potrzebujesz wsparcia? Oferujemy różne formy finansowania, które pomogą Ci spełnić marzenie o nowej Toyocie. Polecamy kredyt standardowy Toyoty, kredyt Toyota Easy, a także leasing niższych rat. Wspieramy klientów indywidualnych oraz właścicieli firm, zapewniając kompleksową obsługę i ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb. Chcesz wiedzieć więcej? Zapraszamy do kontaktu!
Autor: Piotr Czernecki